Minggu, 30 Desember 2012

seorang wanita melempar najis ke rumah jirannya

Kamera CCTV menunjukkan wanita ini melemparkan najis ke pintu apartmen tetangganya

Seorang perempuan yang diyakini sedang "bermasalah" meresahkan tetangganya di Block 193, Lorong 4, Toa Payoh, Singapura.

Bagaimana jiran perempuan itu tidak resah jika mereka menemui najis berciciran di depan pintu apartmen. Tidak cukup dengan najis, perempuan ini juga melemparkan air seni, cat, dan minyak ke pintu apartmen jirannya.

Perbuatan ini terus berlangsung hingga 26 Desember lalu sehingga memaksa para tetangga melaporkan kes ini  kepada polis

Tercatat tiga orang jiran perempuan ini mengeluhkan kes pelemparan najis yang sudah terjadi 11 kali dalam waktu lima bulan terakhir. Salah seorang jirannya, Mr Tan menyebutkan perbuatan ini sangat meresahkan.

"Najis itu di mana-mana dan melekat di pintu, bumbung, kami sudah berupaya membersihkannya namun aroma yang sangat menusuk itu masih terasa hingga saat ini ke dalam rumah," jelasnya Mr Tan lagi.

Mula-mula menggunakan najis haiwan, perempuan itu kemudian beralih menggunakan najis manusia. Jiran yang lain, Mr Ong menceritakan dia bertemu dengan perempuan ini yang kemudian mengeluarkan sumpah seranah.

"Pergi dan Matilah kau dengan keluargamu" tutur Tuan Ong menirukan kata-kata wanita itu.

Baik Tan dan Ong mengatakan peristiwa ini membuat keluarganya hidup dalam ketakutan. Mereka menjadi paranoid, risau jika perempuan ini tiba-tiba muncul dan melemparkan sesuatu ke arah mereka.

Harian The New Paper berjaya mewawancara anak perempuan itu namun dia hanya mengatakan bahawa dia sama sekali tidak mengetahui perbuatan ibunya.

"Ibu saya mungkin sedang bermasalah secara mental," jawabnya singkat.

Sumber lain menyebutkan perempuan ini berada dalam ilusi bahawa jirannya menggunakan ilmu hitam untuk membuatnya jatuh sakit sehingga dia harus menangkis ilmu hitam itu.

kompas



0 komentar:

Posting Komentar


Top