Minggu, 23 Desember 2012

Robin Van Persie bernasib baik masih hidup

Pengurus Manchester United, Sir Alex Ferguson, mengecam pemain Swansea City, Ashley Williams, yang dinilainya melakukan tindakan tidak terpuji kepada Robin van Persie ketika kedua pasukan bertemu dalam Liga Perdana, Sabtu (23/11/2012).

Insiden itu bermula ketika RvP berebut bola dengan pemain Swansea. Setelah itu, ia kemudian terjatuh dan bola terpelanting di belakang kepalanya. Wiliams yang berusaha menyelamatkan gawangnya kemudian menendang bola tersebut yang kemudian mengenai kepala RvP yang sedang tersungkur di atas padang

"Robin van Persie bernasib baik masih hidup. Itu adalah perbuatan tercela dari mereka dan dia (Wiliams) seharusnya dihukum oleh FA. Leher Robin boleh patah," kata Ferguson seperti dilapor BBC.

Pada perlawanan itu, MU dipaksa seri 1-1. Dengan hasil ini, MU memang tetap berada di puncak liga sementara dengan 43 mata, namun hanya lebih empat mata dari Manchester City di tempat kedua. Sementara, Swansea masih berada di posisi ke-11 dengan 24 mata.

"Seharusnya kami boleh menjarakkan diri dengan enam angka hari ini dan ini sangat mengecewakan. Kami kurang bernasib baik dalam pertandingan ini," kata Ferguson.

 RVP merasai kekuatan sepakan Ashley Williams

 Sir Alex menunjukkan kemarahannya kepada pegawai keempat Lee Probert selepas kejadian itu

 Van Persie bingkas bangun untuk melepaskan kemarahannya kepada Williams selepas kejadian itu

 Hampir-hampir bergaduh

Rakan sepasukan terpaksa mententeramkan kedua-dua pemain itu

nasib baik kalau tak..RIP RVP hehe

dailymail.co.uk, kompas



0 komentar:

Posting Komentar


Top