Rabu, 13 Juni 2012

Mimaland dalam kenangan

Mimaland? apa benda tuuuu?? eheh..Mimaland atau nama penuhnya Malaysia In Miniature Land adalah sebuah taman tema yang dibuka pada tahun 1975 di Gombak.

tahun 1994 taman ini terpaksa ditutup akibat dari beberapa kejadian yang tidak diingini berlaku antarnya tanah runtuh, budak mati lemas....

aku sebenarnya tak tau langsung pasal taman tema nih...pergi memang tak lah. lagi pun masa kecik-kecik dulu bila datang KL arwah ayah aku bawak pergi Zoo Negara je.

kalau nak tengok juga suasana di Mimaland suatu ketika dulu korang boleh layan movie...Gila-Gila Remaja, Tuan Besar, Mekanik


zaman gemilang





keadaan sekarang..terbiar




gambar dan info dicilok dari....

http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=70953
http://majalah-mastika.blogspot.com/2010_02_01_archive.html


terima kasih kepada pemiliknya

0 komentar:

Posting Komentar


Top